5 pomysłów na udział firmy w evencie organizowanym przez kogoś zupełnie innego

Data wpisu: 20.05.2019

Eventy to znakomity sposób na wcielenie w życie idei marketingu bezpośredniego. Dzięki różnego rodzaju wydarzeniom firmy mają unikalną szansę przedstawienia się potencjalnym klientom i zainteresowania ich swoją ofertą, a nawet nawiązania nowych relacji biznesowych. Organizacja eventu oczywiście kosztuje i nie wszyscy przedsiębiorcy (zwłaszcza drobni) mogą sobie na taki wydatek pozwolić. Istnieje natomiast 5 sposobów na to, aby firma niskim kosztem lub wręcz za darmo mogła wypromować się podczas eventu zorganizowanego przez kogoś zupełnie innego. Zdradzamy je w naszym poradniku.

Stoisko targowe

Bardzo proste rozwiązanie, które warto wziąć pod uwagę. Jeśli w Twojej miejscowości lub w pobliżu są organizowane targi branżowe pasujące do profilu Twojej działalności, skontaktuj się z organizatorem i zapytaj, czy ma jeszcze wolne miejsca. To wcale nie musi być drogie! Pamiętaj przy tym, aby zadbać o efektowny wygląd stoiska oraz o gadżety, które będą rozdawane zwiedzającym – to znacznie zwiększy zasięg Twojej marki.

Sponsoring

W każdym mieście regularnie odbywają się różnego rodzaju eventy, chociażby charytatywne czy przeznaczone dla mieszkańców. To świetna okazja, by zaprezentować swoją firmę na zewnątrz, nie ponosząc przy tym wysokich kosztów. Każdy organizator eventu chętnie przyjmie ofertę sponsoringu – niekoniecznie gotówkowego. Możesz np. zaproponować przekazanie atrakcyjnych gadżetów firmowych do konkursów.

Prelegent

Masz dużą wiedzę branżową, która może zainteresować większe grono osób? Bez wahania zgłoś się do udziału w jakimś wydarzeniu branżowym, np. konferencji czy targach. Zaproponuj, że wcielisz się w rolę prelegenta, którego wystąpienie będzie jedną z atrakcji imprezy. W ten sposób możesz łatwo zbudować markę osobistą, co przyniesie również wymierne korzyści Twojemu biznesowi.

Networking

To fajny sposób na to, aby zaistnieć w gronie przedsiębiorców – również tych bardzo dużych, którzy w przyszłości mogą stać się Twoimi kontrahentami. Sprawdź, czy w okolicy nie są organizowane różnego rodzaju spotkania networkingowe, np. popularne śniadania biznesowe. Jeśli tak, zgłoś swój akces!

Zasiadanie w jury

Prosty przykład. Masz nową szkołę tańca, która jeszcze nie jest zbyt znana w regionie. Poszukaj różnych konkursów tanecznych i zaoferuj ich organizatorom, że chętnie zasiądziesz w jury. Oczywiście musisz mieć ku temu podstawy merytoryczne, jednak zakładamy, że tak właśnie jest. To bez wątpienia pozytywnie wpłynie na rozpoznawalność Twojego biznesu.

Autor wpisu: Soluma Event, Sara Błaszczyk

Wszystkie działy