Drzwi otwarte w firmie, czyli specjalna kategoria eventu. O czym pamiętać?

Data wpisu: 20.06.2019

Drzwi otwarte to świetny pomysł na zwiększenie zainteresowania ofertą firmy. Nabiera to szczególnego znaczenia w czasach, gdy przedsiębiorcy mają poważne problemy ze znalezieniem rąk do pracy i imają się różnych sposobów na przyciągnięcie potencjalnych kandydatów. Jak prawidłowo zorganizować drzwi otwarte w firmie, by akcja rzeczywiście przyniosła przedsiębiorstwu korzyści? Kilka praktycznych rad podajemy w naszym artykule.

Ustalenie grupy docelowej

Podstawowym błędem popełnianym przez firmy organizujące drzwi otwarte jest zapraszanie na nie wszystkich, jak leci. Należy natomiast zacząć od wyselekcjonowania grupy docelowej. Jeśli firmie zależy na pozyskaniu nowych pracowników, to zapowiedź drzwi otwartych powinna być skierowana właśnie do nich. Takie osoby nie będą raczej zainteresowane zabawą na świeżym powietrzu. Ważniejsze dla nich jest to, aby móc zapoznać się z warunkami pracy, liniami technologicznymi, załogą oraz bezpośrednimi przełożonymi.

Wyznaczenie oprowadzających

Podczas drzwi otwartych obowiązuje zasada: „wszystkie ręce na pokład”! Należy wcześniej uprzedzić pracowników, by tego dnia (najczęściej jest to sobota) pojawili się w pracy i pomogli przy obsłudze gości. Na czym ta obsługa ma polegać? Nie tylko na oprowadzeniu po firmowych włościach, ale też na podzieleniu się swoją wiedzą na temat przedsiębiorstwa.

Jeśli na drzwi otwarte zostały zaproszone media, koniecznie wyznaczamy osobę lub osoby odpowiedzialne za kontakt z dziennikarzami. Powinni to być pracownicy, których nie stresuje widok kamery i podstawiony pod usta mikrofon. W przypadku zaproszenia na drzwi otwarte potencjalnych kandydatów do pracy, należy wyznaczyć pracowników poszczególnych działów, którzy rzetelnie i atrakcyjnie opowiedzą o specyfice danych stanowisk.

Elementy zachęcające

Samo hasło „zapraszamy na drzwi otwarte” to zdecydowanie za mało, aby zapewnić sobie wysoką frekwencję. Potrzeba czegoś, co stanie się dla zaproszonych osób poważnym argumentem przemawiającym za poświęceniem swojego wolnego czasu. Fajnym pomysłem może być chociażby zorganizowanie pikniku rodzinnego z atrakcjami dla dzieci. Maluchy będą się bawić pod okiem animatorów, a dorośli w tym czasie obejrzą wnętrza firmy. Ten sposób szczególnie dobrze sprawdzi się w sytuacji, gdy celem drzwi otwartych jest pozyskanie nowych kontrahentów.

Przygotowanie firmy

Nie zapominamy oczywiście o najbardziej prozaicznych kwestiach, czyli posprzątaniu firmy, sprawdzeniu wszystkich elementów związanych z BHP oraz o zapewnieniu zwiedzającym cateringu. Na pewno warto również pomyśleć o pakietach upominkowych, w których znajdą się firmowe gadżety reklamowe. To zawsze fajna pamiątka, mająca duży wpływ na pozytywny odbiór marki przedsiębiorstwa.

Autor wpisu: Soluma Event, Sara Błaszczyk

Wszystkie działy