Event w formie kampanii społecznej: świetny pomysł na promocję marki

Data wpisu: 17.06.2019

Kampanie społeczne zawsze przykuwają uwagę szerokiego grona odbiorców. Po pierwsze: traktują o ważnym temacie. Po drugie: potrafią szokować. Po trzecie: są szeroko komentowane w mediach. To dostateczny powód, aby taką formą promocji zainteresowały się marki. Event w formie kampanii społecznej to bardzo dobry pomysł na zwiększenie zasięgu. Jak go zorganizować? Kilka pomysłów podajemy w naszym poradniku.

Wspólna akcja z większym partnerem

Kampania społeczna to dobry punkt wyjścia do tego, aby pozyskać silniejszego partnera, który wesprze event merytorycznie oraz finansowo. Przykładem może być galeria handlowa. Wyobraźmy sobie, że firma X kierująca swoją ofertę do dojrzałych kobiet wspólnie z lokalną galerią organizują event, podczas którego promowane będzie badanie mammograficzne. Szczytny cel, nośny temat, gwarancja zainteresowania mediów.

Taki event nie ma oczywiście celu stricte sprzedażowego. „Efektem ubocznym” będzie jednak znaczne zwiększenie rozpoznawalności marki, która zacznie się pojawiać w mediach i to w bardzo pozytywnym kontekście.

Wykorzystanie social mediów

Event w formie kampanii społecznej może, a wręcz powinien mocno zaistnieć w mediach społecznościowych. Żyjemy w kulturze hashtagów, co warto wykorzystać, aby zwiększyć zasięg wydarzenia i zagwarantować liczny udział uczestników. Dobre hasło, sensowna koncepcja, czytelne powiązanie marki z podejmowanym tematem społecznym – to wszystko musi przynieść sukces np. na Facebooku. Bardzo ważne jest, aby kampanię rozpocząć z odpowiednim wyprzedzeniem, stopniowo angażując użytkowników social mediów.

Happening uliczny

To znakomity pomysł na event w formie kampanii społecznej, który ma tę zaletę, że nie wymaga wcale dużego zaangażowania finansowego. Załóżmy, że marka Y chce wypromować swoją linię kosmetyków ekologicznych. W ramach happeningu na ulice wielkiego miasta wyszli wolontariusze z odczynnikami chemicznymi i po kolei proponowali przechodniom, by ci wylali je na siebie. Pewnie nikt by się nie zdecydował.

Taka kontrowersyjna akcja uświadomi odbiorcom marki, czym właściwie są ekologiczne kosmetyki i dlaczego warto ich używać zamiast ciężkiej chemii. Happening na 100% stanie się internetowym viralem, nie umknie też uwadze lokalnych mediów, co praktycznie zagwarantuje marce natychmiastowy wzrost rozpoznawalności.

Event w formie kampanii społecznej nie musi być drogi i trudny w realizacji. Największe wyzwanie stanowi opracowanie koncepcji, jednak warto się do tego przyłożyć, bo tego typu akcje są niezwykle skutecznym narzędziem promocji.

Autor wpisu: Soluma Event, Sara Błaszczyk

Wszystkie działy