Jak przekonać ludzi do eventów online? Najważniejsze kroki do wykonania

Data wpisu: 26.10.2020

Czy nam się to podoba czy nie, musimy się powoli oswajać z myślą, że wchodzimy w erę eventów online. Wielu przedstawicielom naszej branży, ale też samym klientom trudno jest to sobie wyobrazić – w końcu największą wartością każdego eventu jest możliwość bezpośredniego kontaktu z innymi uczestnikami, co pozwala zacieśniać relacje, rozbudowywać bazę kontaktów etc. Zaklinanie rzeczywistości nic jednak nie da. Biorąc pod uwagę sytuację epidemiologiczną eventy w Internecie będą zyskiwać na popularności. Największym problemem dla ich organizatorów będzie natomiast przekonanie ludzi do brania udziału w takich wydarzeniach. Jak to zrobić? Co może w tym pomóc? Gotowe pomysły znajdziesz w naszym poradniku.

Bezpłatny udział

Zacznijmy od najprostszych rozwiązań. Ponieważ eventy online wciąż są uznawane za „gorsze” niż te stacjonarne, to nie należy od razu oczekiwać, że uczestnicy zaczną chętnie płacić za swój udział. Lepiej będzie zorganizować event zupełnie bezpłatny, pokazać jego jakość, zdobyć zaufanie uczestników, a dopiero później krok po kroku wprowadzać model odpłatności.

Wysoka jakość obrazu i dźwięku

Bez tego nie da się nic zrobić. Nawet świetnie zorganizowany event, w którym wezmą udział wysokiej klasy eksperci nie obroni się, jeśli uczestnicy będą widzieć na ekranach komputerów piksele, a dźwięk będzie daleki od zadowalającego. Zaczynamy więc od przetestowania możliwości technicznych. Dodatkowo trzeba zadbać o profesjonalne zaplecze specjalistów, którzy będą na bieżąco monitorować jakość transmisji i ewentualnie wprowadzać różne zmiany. Pamiętajmy, że jeśli jakikolwiek uczestnik opuści wydarzenie w jego trakcie, to z pewnością już nie wróci.

Świetna wartość merytoryczna

Dużym atutem eventów online jest to, że docierają one do znacznie większej liczby uczestników. Nie ogranicza nas ani powierzchnia lokalu, ani de facto budżet – możemy zaprosić do wzięcia udziału w wydarzeniu tyle osób, na ile pozwolą nam warunki techniczne. Jednak nie spodziewajmy się tłumu chętnych, jeśli nie przekonamy ich, że warto poświęcić kilka godzin czasu na ślęczenie przed monitorem.

Takim bodźcem motywacyjnym z pewnością będzie interesująca agenda, a przede wszystkim lista prelegentów, wśród których powinni się znaleźć branżowi eksperci czy powszechnie znane osobistości z różnych dziedzin biznesu, polityki, kultury, Internetu etc.

Gratisy

Każdy lubi je dostawać, a w przypadku eventów online stanowią one dodatkową motywację do wzięcia udziału w wydarzeniu. Oczywiście gratisy powinny być również „wirtualne” – może to być np. kod zniżkowy, darmowa subskrypcja czy dostęp do materiałów pokonferencyjnych w formie pliku PDF.

Autor wpisu: Soluma Event, Sara Błaszczyk

Wszystkie działy