Przerwa podczas konferencji: pomysły na jej uatrakcyjnienie

Data wpisu: 30.03.2021

Organizując konferencję, czy to biznesową, czy naukową, zawsze musimy wyznaczyć „okienko” na przerwę. Ich liczba i długość jest uzależniona od intensywności programu – zdarzają się konferencje, podczas których organizatorzy przewidzieli nawet kilkugodzinne przerwy w prelekcjach. To o tyle problematyczny moment, że niestety grozi tym, iż część uczestników po prostu wróci do domu. Przerwy bywają też śmiertelnie nudne i wybijają z rytmu. Można sobie z tym poradzić, o ile zadbamy, aby przerwa była atrakcją samą w sobie. Kilka pomysłów opisujemy w naszym poradniku.

Przerwa z pokazami

Różnego rodzaju pokazy mogą świetnie wypełnić gościom czas, a przy okazji pozwolić im się zrelaksować. W zależności od rodzaju i tematyki konferencji możemy postawić na np. pokazy parzenia herbaty, tańca towarzyskiego, jogi itd. Opcji jest mnóstwo, dlatego warto „pokombinować” właśnie w tym kierunku.

Degustacje

To bardzo dobry pomysł na uatrakcyjnienie przerwy, nawet trwającej około godzinę. Każdy lubi darmowe degustacje, a już szczególnie wtedy, gdy można podczas nich skosztować czegoś nietypowego czy ekskluzywnego. Fajna propozycja: degustacja kawy z różnych stron świata. To idealnie wpisuje się w klimat przerwy podczas konferencji, zwłaszcza biznesowej.

Przerwa w strefie SPA

Przechodzimy do większego kalibru. Taka przerwa będzie rewelacyjnym pomysłem w sytuacji, gdy konferencja odbywa się w dobrej klasy hotelu i jest połączona z noclegiem. Można wówczas zaprosić gości do strefy SPA, następnie na obiad i dopiero później kontynuować prelekcje – najlepiej zaliczane do osobnego bloku tematycznego. Już sam fakt, że organizator zapewni uczestnikom bezpłatne skorzystanie ze strefy SPA powinien istotnie wpłynąć na frekwencję.

Program rozrywkowy

Prosty, ale sprawdzony sposób, który ma tę zaletę, że praktycznie gwarantuje zatrzymanie gości na terenie konferencji – a przynajmniej znacznie minimalizuje ryzyko „angielskich wyjść”. Program rozrywkowy warto zaplanować mniej więcej w środku wydarzenia, bo dzięki temu większość gości z pewnością zostanie do końca konferencji. Opcjonalnie można podzielić sekcję imprezową na dwie części – druga odbędzie się na zakończenie eventu, dzięki czemu goście będą mieć motywację, aby cierpliwie wysłuchać wszystkich wystąpień.

Autor wpisu: Soluma Event, Sara Błaszczyk

Wszystkie działy